TULBURAREA DE ÎNVĂȚARE NONVERBALĂ

TULBURAREA DE ÎNVĂȚARE NONVERBALĂ

ADHD_TANV                           NLD este cel mai necunoscută  dintre tulburările de învățare și , prin urmare , cel mai probabil să fie nediagnosticată.

În termeni generali, copiii cu NLD prezintă dificultăți în sarcini care necesită o bună coordonare a abilităților motorii fine și a percepției și orientării spațiale. De multe ori se remarcă prin capacitatea lor de a comunica oral, stângăcia lor în activitățile fizice și o anumită naivitate în interacțiunea cu copiii de vârsta lor duc, în multe cazuri, la probleme de relație și de stimă de sine.

 

 

Pentru a alunga din nesiguranța copilului putem dezvolta următoarele strategii:

  1. Îndrumați-l cu indicii verbale pentru a se deplasa prin spațiu.
  2. Scrie unul câte unul indicii vizuale pe care le întâlnește  în timpul turului.
  3. Descrieți semnificația informațiilor vizuale, cum ar fi semnele de circulație sau ceea ce se referă la anumite locuri (servicii, farmacii …).
  4. Oferiți  indicatori care  facilitează recunoașterea spațiului; de exemplu, punerea afișelor în jurul ușilor …
  5. Dati-ii timp  suplimentar pentru a ajunge la activități  și a nu penaliza întârzierile.
  6. Scrieți programul copilului pe agendă
  7. Rezervați-i un spațiu în clasă, unde există puțini stimuli  senzoriali.

În zona coordonării motorii, strategii precum:

  1. Acordați-i mai mult spațiu sau puneți-l la un capăt al rândului.
  2. Oferiți strategii despre cum să susțineți folderul pentru a pune și elimina hârtiile fără a le scăpa; te învață trucuri să te îmbraci corespunzător și să te fixezi …
  3. Adaptați așteptările la cursuri precum educație fizică, artă și muzică.
  4. Faceți-l să participe la sporturi de echipă și individuale.
  5. Acordați o atenție specială prevenirii accidentelor.

Aceste dificultăți creează adesea anxietate și îngrijorare excesivă pentru copilul cu ADHD și pentru elevul cu NLD în situații în care nu pot anticipa.

Contextul emoțional care oferă siguranță este extrem de important asa că asigurați-vă : 

  1. Mediul de lucru oferă  un context previzibil și stabil în care se simte în siguranță.
  2. Asigurați-vă că nu este ținta boolyng-ului 
  3. Ajută-l să-și îmbunătățească stima de sine atribuindu-i o responsabilitati pe are le depășește
  4. Respectați-i aria de interese în care excelează chiar dacă nu este cea în care doriți dvs.
  5. Adaptați modul de abordare a nivelului lor de dezvoltare socială.

Obținerea mijloacelor și resurselor educaționale pentru a satisface nevoile elevului cu NLD nu este o sarcină ușoară, atât din cauza lipsei de cunoștințe care există despre tulburare, cât și a complexității acesteia. Dar aplicarea sa este absolut necesară pentru a oferi copilului posibilitatea de a se dezvolta la maximum.

De aceea, intervenția multidisciplinară din domeniile educațional, psihologic și medical, cu colaborarea familiei, este esențială!

Traducere si adaptare Psih Sanda Gligu

 

Bibliografie

Sans Fitó, A. (2008). De ce îmi este atât de greu să învăț? 

 

Distribuie postarea