SOCIALIZAREA ÎN AUTISM ș i TERAPIA DE GRUP în CENTRELE ,,ARTAADHD”

SOCIALIZAREA ÎN AUTISM ș i TERAPIA DE GRUP în CENTRELE ,,ARTAADHD”

             

 

Unul din criteriile de diagnosticare ale autismului ,conform DSM, este inexistenta, sau, slaba interacțiune socială. La majoritatea covârșitoare copiilor cu autism lipsindu-le chiar elementul de bază al socializării, contactul vizual, iar la alții lipsește dorința, nevoia de înțelegere si interconectare socială.

 Pur și simplu pentru un copil cu autism este greu să facă diferența între mobilier si persoană, ambele putând fi importante dacă pot să-l ajute să-și satisfacă o nevoie, de aici si teoria ,, părinte obiect,,.

Copilul cu autism poate să nu înțeleagă că cineva poate simți diferit de el sau pur si simplu nu-l interesează ce simte celălalt.

 

Copiii cu TSA au performanțe slabe în sarcinile tipice ale ToM(teoria MInții), care presupun a ghici ce gândește o persoană pe baza unui dialog sau prin privirea pur si simplu a persoanei. Dificultatea de a citi emoțiile duce la imposibilitatea de a împărtăși sau de a exprima emoții, deoarece nu pot anticipa gândurile și acțiunile altora sau chiar să înțeleagă că alții au propriile lor intenții, sentimente sau puncte de vedere.

             Comunicarea este un mod de a-i influența pe ceilalți pentru a construi o imagine a lumii asemănătoare cu a lor, dar în autism, indivizii nu pot concepe că alții au lumi interioare. Ei pot stăpâni operațiuni tehnice complexe de exemplu sau să învețe o altă limbă, dar nu pot învăța din instrucțiuni verbale și indicii de mediu, nu pot acționa după indicii sau nu pot înțelege umorul sau ironia.

            Cogniția socială include o serie de abilități și funcții necesare pentru interacțiunea interpersonală de succes, mediată de o „rețea socială a creierului”, care constă în regiuni cerebrale care sunt disfuncționale în autism: zona feței fusiforme (percepția identității personale), girusul frontal inferior (imitația expresiei faciale) ), sulcus temporal superior posterior (percepția expresiilor faciale și sarcinile privirii ochiului), girus frontal superior (teoria minții, adică a vedea perspectiva altei persoane) și amigdala (procesarea emoțiilor). Pentru a putea avea o viață socială, a putea fi integrat copiii cu autism au nevoie să-și dezvolte aceste abilități sociale prin invățarea lor in programe terapeutice specifice. Unii vor reuși mai mult, alții mai putin dar clar post intervenție terapeutcă toți copiii iși vor îmbunătăți relațioarea.

          Învățarea este și ea programată genetic, dar depinde mult de mediul în care copilul se dezvoltă, de momentul inceperii inetrvenției si modul de lucru, pentru ca el să-și imbunătatească relaționarea socială si cu ea viata nemafiind marginalizați. Prin modelare, învățarea prin observație și imitație la vârste mici prin dezvoltarea social-emoțională și social-cognitivă se pot construi circuite neuronale mai puternice. Abilitățile sociale ca orice altă abilitate – pot fi învățate.

          Terapia de grup oferă copiilor și adulților un mediu sigur și de susținere pentru a învăța, interacționa și crește. Sesiunile de Terapie de grup ARTAADHD sunt construite în jurul programului de gândire socială(Michelle Garcia Winner), oferind copiilor posibilitatea de a-și extinde cunoștințele sociale prin joc, conversație, coaching social și jocuri de rol. Abilitățile sociale apar la copiii tipici , în timp, ca proces de dezvoltare natural, dar, copiii cu autism au nevoie de un cadru suplimentar prin instrucțiuni specifice repetate suficient și în contexte multiple pentru a putea fi intelese ca mai apoi să le folosească in cintexte adecvate.                       

       Terapia de grup sau Grup Socializare cum le mai numim noi, în  Centrele de Recuperare Terapeutică ARTAADHD este orientată spre obiective clare care se dobândesc prin joc, interactiune si distractie intr-un mediu profesionist, cald si atrăgător.

Sesiunile de Grup de Socializare ARTAADHD se concentrează pe:

  •  Dezvoltarea abilităților de comunicare socială
  •  Învățarea modului de citire și adaptare la indicii sociale
  • Construirea și menținerea prieteniei
  • Înțelegerea și gestionarea emoțiilor
  • Înțelegerea modului în care comportamentele afectează modul în care alții percep și răspund

Psiholog Clinician și Educațional

Sanda Gligu

Relații și înscrieri WhatsApp 0723361199

Vă așteptăm cu drag să facem o lume mai bună pentru copiii noștri!

www.autismartaadhd.ro

#autism #grupsocializare #terapiegrupautism #centruautism #copiispeciali #terapieautism #terapiecomportamentală #psihologautism #socializareautism #teoriamintii #creierautism 

Distribuie postarea