Redăm zâmbetul copiilor speciali!

Despre ARTAADHD

Asociația Română Terapii în AUTISM și ADHD

Asociaţia Română de Terapii în Autism și ADHD (ARTAADHD) se definește prin oferirea de servicii de sănătate mintală copiilor, tinerilor (și familiilor lor) afectați de o tulburare psihologică: Autism; Down; Retard Mintal; ADHD; ODD; Întârzieri în dezvoltarea psihică, Întârzieri de limbaj sau, care au o tulburare genetică rară asociată cu întârzieri în dezvoltarea psihologică.

ARTAADHD nu doar recuperează copii ci sprijină formarea adulților independenți!

ARTAADHD este reprezentată de o echipă de experți de top (psihologi, psihopedagogi speciali; asistenți sociali, consilieri; logopezi; fiziokinetoterapeuți; asistenți educaționali; terapeuți ABA; pedagogi de recuperare, meloterapeuți) cărora le pasă de copiii cu nevoi speciale și de familiile acestora. Suntem organizația care crede în diagnosticarea, recuperarea terapeutică și integrarea școlară și socială a copiilor și tinerilor speciali prin sprijin adecvat și educație adaptată.

MISIUNI ARTAADHD

  • Creșterea înțelegerii și acceptării globale a persoanelor cu dizabilități psihologice
  • Creșterea screening-ului timpuriu și a intervențiilor în timp util
  • Creșterea calității serviciilor de recuperare terapeutică adresate persoanelor cu dizabilități
  • Creșterea calității incluziunii școlare
  • Îmbunătățirea procesului de tranziție de la adolescență la maturitate
  • Asigurarea accesului la informații și servicii de încredere pe toată durata vieții
  • Să fim un catalizator al descoperirilor cercetărilor care îmbunătățesc viețile persoanelor cu dizabilități psihologice
  • Informarea și formarea societății pentru a fi mai incluzivă, mai primitoare cu persoanele cu dizabilități psihologice

Pentru a înțelege cu adevărat cine suntem, trebuie să înțelegeți povestea noastră în domeniul sănătății, poveste prin care puteți vedea cum au crescut odată cu nevoile societății și cele 3 Centre de Recuperare și Integrare Școlară și Socială ARTAADHD. Centre unde construim zilnic destinele a 235 de copii speciali. Îi iubim, recuperăm și integrăm tratându-i pe fiecare în unicitatea lui.

ARTAADHD este declarată ,,Inovator în educație” de către UNESCO în 2020 pentru singurul proiect de incluziune școlară reală din România, proiect prin care am deschis Primul Centru de Resurse Educaționale Specifice în interiorul unei școli de masă.

În 2022, la 10 ani distanță de la înființare, Președinția României a conferit ARTAADHD ,,Meritul pentru Promovarea Drepturilor Omului și Angajament Social în grad de Cavaler” https://canord.presidency.ro/…/ordinul-meritul-pentru…

În calitate de fondatori ai ARTAADHD, avem onoarea și responsabilitatea de a transforma visul dezvoltării unei societăți mai incluzive, mai pregătită să primească și să sprijine în mod real persoanele speciale, și de a ajuta familiile și copiii cu nevoi speciale din România să-și înțeleagă și sprijine copilul. Angajamentul nostru față de părinți și profesioniști este de a aduce în practica clinică românească cele mai inovatoare tehnici, programe și metode noi, care să ne permită să recuperăm și integrăm cât mai multe persoane speciale. Pentru acest deziderat am pus România pe harta neurodiversității, organizând în 2022 pentru prima oară în România ,,Conferința Internațională Autism-Neurodiversitate” în parteneriat cu ARI (Autism Research Institut – cel mai mare institut de cercetare în autism din lume).

Scopul nostru final este să accelerăm progresul în procesul de dezvoltare psihologică în ariile cheie ale dezvoltării: vorbirea; interacțiunea socială; afectivitatea; motricitatea fină și grosieră; autonomia; comportamentul, la copii, astfel încât să putem crește procentul de copii cu minime abilități dobândite până la integrarea preșcolară sau școlară. Deasemenea departamentul ARTAADHD ADULȚI, departament pentru adolescenți/adulți prin programele terapeutice multimodale își propune să mențină abilitățile dobândite și să dezvolte abilitățile de viață independentă.

Serviciile noastre de intervenție timpurie și diverse terapii, cum ar fi terapia comportamentală; terapie ocupațională, kinetoterapie, logopedie; psihoeducație specifică etc. vor ajuta copiii să atingă reperele abilităților de dezvoltare, să-și atingă maximul potențialului lor.

Oferim și planuri și proceduri pentru tulburări neurologice, tulburări de spectru autist, tulburări de întârziere a limbajului și vorbirii, întârzieri de hrănire, tulburări de procesare senzorială etc.

Recuperarea unui copil/tânăr nu se poate face fără familia lui. ARTAADHD oferă gratuit servicii de consiliere psihologică părinților copiilor speciali, deasemenea oferim cursuri de informare si formare să-și poată înțelege si sprijini propriul copil.

ARTAADHD nu va renunța niciodată, dar niciodată, în a crede și a investi iubire și profesionalism în dezvoltarea fiecărui copil special!

ARTA ADHD

Activitățile permanente ale asociației sunt împărțite în mai multe categorii:
  1. Activități de evaluare, diagnostic și intervenție terapeutică multimodală care cuprinde: evaluare psihocomportamentală și psihoeducațională inițială și periodică, plan de intervenție individuală specifică pentru fiecare din copii, ședințe de terapie individuală și de grup, masaj și kinetoterapie pentru 60% din copiii centrelor ARTAADHD, ședințe de stimularea și implementarea limbajului pentru cei 80 de copii cu tulburări de limbaj.
  2. Organizare de cursuri și workshop-uri cu membrii celor 97 de familii (părinții/aparținătorii). Familiile primesc de la specialiști (psihologi, logopezi, terapeuți comportamentali și ocupaționali, kinetoterapeut) programul acestora incluzând prezentări științifice, mese rotunde, ateliere pentru părinți, grupe părinți-copii, sesiuni de reglaje relaționale și emoționale.
  3. Organizare de cursuri și workshop-uri cu cadrele didactice care au copii speciali la clasă pentru a putea întelege complexitatea unui diagnostic psihologic grav, care sunt provocările și care este setul minim de tehnici cu care cadrul didactic poate aborda copilul la clasă pentru a putea să-l ajuta să se integreze educațional și social. Anual un număr de 150 de cadre didactice din școli și grădinițe primesc astfel de cursuri prin intermediul formatorilor ARTAADHD și astfel ajutăm concret la înțelegerea și integrarea copilului special în învățământul de masă.
  4. Organizăm anual tabere pentru copii speciali pentru a încuraja socializarea și integrarea copiilor în grupuri, totodată oferind părinților speciali un moment de respiro, aceștia fiind din păcate părinți fără liber, fără pauze, fără concedii datorită faptului că însoțesc copiii pretutindeni.
  5. În 2019 am dezvoltat prin proiectul pilot la nivel național SUNT SPECIAL, DAR VREAU LA ȘCOALĂ, primul Centru de Resurse Educaționale Specifice din România, centru deschis în cea mai mare școală din România, care aduce împreună specialiști care să ajute cu materiale și tehnici specifice integrarea și educarea copilului special într-o scoală de masă, Școala Gimnazială Nr. 131 Sector 5 București. Aici 30 de copii speciali cu tulburări psihologice grave sunt consiliați de psihologi, ajutați de psihopedagogi și asistenți educaționali, terapeuți comportamentali și logopezi, artterapeuți, să achiziționeze prerechizitele școlare și să aibă un management comportamental corect în clasă crescând astfel gradul de incluziune socială.
  6. Susținem blogul de discuții specifice pe www.autismartaadhd.ro dedicat părinților și specialiștilor, publicăm pe pagina de Fb a asociației diverse materiale.
  7. Asociația desfășoară programe de strângere de fonduri și sprijin material pentru copiii speciali și familiile lor, costurile de recuperare și integrare a unui copil cu autism, Down sau altă tulburare psihologică gravă nefiind destul de ridicate datorită complexității terapiilor de care copilul are nevoie.
Strategia Asociației pentru anul 2022-2023, ca furnizor acreditat de servicii sociale specializate de recuperare și reabilitare a copiilor cu nevoi speciale cuprinde:
  1. Deschiderea unui nou centru de recuperare și integrare a copiilor speciali pentru a putea ajuta cât mai mulți copii oferind servicii de recuperare psihocomportamentală și educațională de calitate.
  2. Deschiderea unui Centru de Respiro pentru a putea ajuta părinții de copii speciali să-și încarce bateriile câteva ore disociindu-se de diagnosticul copiilor pentru ca altfel vor rămâne conectați permanent la problema copilului și dezvoltă depresii și acestea duc la separerea părinților în cele mai multe cazuri. Dorim să ajutăm părinții să devină și persoane nu doar părinți și intenționăm să facem asta prin dezvoltarea unor programe de joc și interacțiune pentru copii speciali și supravegherea lor de către specialiști câteva ore sau maxim 2 zile pentru a putea satisface și nevoile părinților altfel imposibil de realizat.
  3. Dezvoltarea unor programe speciale de cursuri și workshop-uri pentru cadrele didactice pentru a înțelege și sprijini copilul special, elaborarea de Ghiduri de educație specifică menite să permită integrarea, într-un număr cât mai mare, a copiilor speciali în învățământul de masă.
  4. Deschiderea unui program național de educație parentală pe zona dezvoltării emoționale a copilului pentru a învăța părinții cum să crească un copil sănătos mintal în contextul problematicii actuale și a gadgeturilor care amplifică tulburările psihologice.
Menținem bune relații profesionale cu mulți furnizori de servicii sociale și suntem parte a grupului ROTSA (România Tulburare din Spectrul Autist) unde Președinte Psih Sanda Gligu este și director zona București-Ilfov, cu autoritățile locale și naționale implicate în procesul recuperării și integrării copiilor speciali: DGASC-uri, ANPDCA, Primării, Min Muncii, Min Sănătății precum și cu factori decidenți politic sau administrativ național: Parlament, Guvern, Presedinția României, toate în interesul recuperării și integrării copilului special afectat de o tulburare psihologică gravă: Autism Down, ADHD, Asperger, Retard Mintal, Intârzieri în dezvoltarea limbajului și/sau întârzieri în dezvoltarea psihică globală. Copiii speciali sunt copiii noștri iar fără sprijinul nostru nu vor putea duce o viată normală doar împreună vom face o lume mai bună!
  • Deschiderea unor CENTRE DE RESURSE EDUCAȚIONALE SPECIFICE în interiorul școlilor normale pentru a veni în sprijinul integrării școlare a copilului special
  • Formarea cadrelor didactice să înțeleagă și să ajute copilul special pentru o integrare reală
  • Formarea părinților să-și ințeleagă copilul să-l poată mai apoi ajuta
  • Informarea societății despre despre copilul special, cum poate fi de folos în integrarea lui școlară și socială
  • Centru de recuperare terapeutică multimodală în fiecare oraș mare din România
  • Centru de zi pentru terapie ergonomică pentru tineri și adulți
  • Creșterea numărului de copii speciali inserați în învățământul de masă
  • Scăderea numărului de copii speciali care abandonează școala
  • Creșterea numărului de cadre didactice pregătite să primească un copil special la clasă
Shopping Cart